Handelsbetingelser

 

Køb hos Huset Knægt

Huset Knægt har specialiseret sig i håndlavet brugskunst. Når en vare er håndlavet betyder det, at den ikke er ”formfuldent”, som hvis den havde været masse- eller maskinfremstillet som mærkevareproducenternes produkter typisk er. Den uensartethed der følger af, at varen er fremstillet af en person, anser vi for en kvalitet, der netop demonstrerer, at den er håndlavet – og som dét, der giver produktet sjæl.

 

Vi har selvfølgelig kvalitetsgodkendt varen, men i mundblæst glas er der uklarheder, luftbobler og spor efter trækninger, hvilket er dét, der kendetegner denne type glas. Den håndlavede keramik har små punkter og skævheder i både form, glasering og brænding, som netop kendetegner håndlavet keramik. Det samme gælder for håndlavede processer i andre materialer som f.eks. hånddrejet træ og håndlavede filtprodukter.

 

Levering

Vi leverer til Danmark. For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt.

Levering sker med DAO. Leveringstiden er almindeligvis 2-4 hverdage.

 

Hvis din pakke ikke kommer frem

Skulle der ske det, at en pakke bliver væk hos DAO, så efterlyser vi den. Oftest findes pakken straks – men i sjældne tilfælde startes der en efterlysningssag. Her kan der gå op til 30 dage, inden sagen afsluttes.

 

Savner du din ordre, så kontakt os under kontakt.

 

Uafhentede pakker

Når din pakke afgår fra os, afsendes automatisk en mail til dig med meddelelse om dette. Din pakke bør herefter være hos dig inden for få dage. Modtager du ikke din pakke – eller meddelelse fra DAO om, at din pakke kan afhentes i en pakkeshop, vil vi bede dig kontakte os omgående. Så hjælper vi dig med at finde ud af, hvor din pakke er henne. Efter 6 måneder er det dog ikke længere muligt at spore en pakke.

 

Hvis din pakke ikke afhentes inden fristen i pakkeshoppen – og returneres til os, indsætter vi pengene på din konto igen.

 

Er du bosiddende i udlandet kan du kontakte os angående fragt via kontaktformularen

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved skriftlig henvendelse via fortrydelsesformularen, nederst på denne side. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den med retur. Linket finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.

 

  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
  • Varer som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt er undtaget fortrydelsesretten.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen (fragt, evt. ny emballage og lign.).

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne (fra leveringen til dig) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Huset Knægt, Teglhøjen 8, 5690 Tommerup Stationsby.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos Huset Knægt har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af slitage, en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Vi gør opmærksom på, at vores varer er håndlavede og derfor har en vis forskelligartethed. Dette betragter vi ikke som ”fejl”, da det er en del af konceptet ved at handle hos Huset Knægt (se afsnittet ’Køb hos Huset Knægt’).

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Det er en god idé at undersøge varen straks ved modtagelsen. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:         Huset Knægt

Teglhøjen 8

5690 Tommerup Stationsby

 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Forbehold for billedgengivelse

Da computerskærme kan være indstillet forskelligt og variere i størrelse, kan farvegengivelser derfor variere meget. HusetKnægt kan ikke garantere, at de farver, du ser på din skærm afspejler den præcise farve, varen har. Vi forsøger dog at beskrive varen bedst muligt. Du er altid velkommen til at kontakte os for yderligere information om varer.

 

Forbehold for trykfejl

HusetKnægt tager forbehold for prisfejl og trykfejl på både website, i nyhedsbreve, på Facebook og på Instagram.

 

Klagegang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Allan Mads Knægt, via formularen under kontakt os.

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. F.eks.:

 

Forbrugerrådet, Fiolstræde 17, Postboks 2188, 1017 Kbh. K, telefon 77 41 77 41

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

 

Fortrydelsesformular